Winkel interieurontwerp
Het belangrijkste in een winkel is natuurlijk de verkoop van je producten. Door de verkoop haal je de omzet binnen en betaal je jouw rekeningen. Om te zorgen dat jij jouw producten goed verkoopt is de beleving in de winkel heel essentieel. Er is tegenwoordig zo veel online aanbod dat mensen niet meer alleen binnen komen om de producten te kopen. Mensen gaan nu veel meer winkelen voor de beleving, gastvrijheid en persoonlijke aandacht. Het winkelinterieurontwerp dat ik voor jouw maak is dan ook van groot belang.
Jouw verhaal, jouw merkidentiteit
Elke winkel, elk bedrijf, heeft zijn eigen verhaal. Het verhaal waarmee jij verteld waarom jij bepaalde keuzes maakt voor jouw winkel, waarom jij bepaalde producten verkoopt en vooral ook waarom klanten jouw producten moeten kopen. Dat verhaal is jouw merkidentiteit. Overal komt jouw verhaal terug, op de website kunnen klanten erover lezen en op social media kunnen klanten inspiratie opdoen. In jouw winkelinterieur hoort dit verhaal terug te komen. Ook dit is een plek om mensen te inspireren, misschien wel wat bij te leren maar vooral om jouw producten te verkopen.
Jouw verhaal in het interieur
Door jouw merkidentiteit terug te laten komen in de winkel wordt het verhaal sterker. Je straalt eenheid uit met de online platformen, geeft zekerheid aan klanten en laat zien dat jij een professional bent. Jouw merkidentiteit kan op verschillende manieren in het interieur terug te zien zijn. Misschien zijn het wel bepaalde materialen die voor jouw verhaal belangrijk zijn. Sta jij bijvoorbeeld voor duurzaamheid dan moeten de materialen daarop aangepast worden. Heeft jouw merk bepaalde kleuren die veel gebruikt worden, laat het dan terug komen. Kleuren hebben veel effect op het gevoel van mensen, het kan jouw klanten stimuleren om jouw producten te kopen.
Door rekening te houden met jouw merkidentiteit en dat te integreren in de winkel, maak jij jouw bedrijf sterker en een eyecatcher in elke winkelstraat.
Een winkelinterieur van Studio AID
Met een goed interieur ontwerp voor jouw winkel komt jouw merkidentiteit goed naar voren. Het is een toevoeging op jouw online platformen en voor alle klanten is het duidelijk wat je doet en wie je bent.
Een goed interieur trekt mensen!
Een belangrijk onderdeel is dat de verkoop wordt verhoogt. Met een goede routing worden klanten overal langs geleidt, door de producten op de juiste plek te zetten worden impuls aankopen gestimuleerd en met kleuren en materialen kunnen bijzondere producten uitgelicht worden. Vergeet ook vooral niet dat een goed interieur mensen trekt!
Een nieuwe of vernieuwde winkel maakt mensen altijd nieuwsgierig. Als de winkel dan ook nog eens uitnodigend is en laat zien wie jij bent met een passend en opvallend interieur dan komen al die nieuwsgierige mensen binnen. Doordat de ultieme routing is toegepast en de producten op de juiste plaats staan en uitgelicht worden, neemt iedereen iets mee. Doe daar nog eens jouw goede service bij op en je hebt een heleboel nieuwe vaste klanten!
01
Winkel concept
Dit winkel concept laat goed zien hoe je met een sprekend interieur toch de producten op de voorgrond zet. De basis van het interieur is rustig waardoor de producten eruit springen. In deze kledingwinkel lopen de klanten langs alle rekken, hierdoor kopen klanten sneller jouw producten.
02
De Voedingsadviseur
Deze groente winkel is voor Emondt KMI FFI ontworpen. Het is een fris winkel interieur geworden met een ultieme vers beleving. De groene tint die overal in de winkel terug te vinden is, geeft duidelijk aan dat het om een groente winkel gaat.
03
Bakkerij Koenen
Bakkerij Koenen heb ik namens Emondt KMI FFI ontworpen. Het is een moderne bakkerij met een lunchroom waar je heerlijk kunt genieten van je kopje koffie met een vers broodje.